De continue bereikbaarheid van een alarmcentrale

De continue bereikbaarheid van een alarmcentrale

Een alarmcentrale moet te allen tijde bereikbaar zijn. Ook als er een storing is of als er onderhoud plaatsvindt. Dit heeft dan ook de primaire focus bij het ontwikkelen van de nieuwe meldkamerapplicatie, waar een team van ontwikkelaars van KPN, met hulp van ShareValue-expertise, mee bezig is.

Geen handwerk meer

Bij het oude systeem was het voorkomen en oplossen van downtime handwerk. Met het nieuwe systeem is dit niet meer zo. Het systeem kan verstoringen automatisch oplossen; als er een onderdeel faalt, neemt een ander onderdeel de werking over. Ook is aan ‘release management’ gedacht. Zo kunnen bijvoorbeeld verschillende versies van de software naast elkaar draaien, zodat de dienst altijd volledig beschikbaar blijft.

Verbetering gebruikerservaring centralisten

De centralisten op de meldkamer werken met de client-applicatie. Deze applicatie bestuurt alle functionaliteiten van de telefoon (zoals opnemen, ophangen en contacten bekijken). De applicatie maakt het werk van de centralisten eenvoudiger. En in de toekomst nog prettiger: de nieuwe versie heeft een verbeterde User Interface.

De rol van ShareValue

Onze .NET expert Brian is betrokken bij dit project. Hij houdt zich bezig met het uitbreiden van functionaliteit en het oplossen van bevindingen. Dit in een Agile Software Development team, nauw samenwerkend met een Infra- en Telefoon-team.

Professionaliteit is van levensbelang!

Emiel was in het verleden al betrokken bij de eerste versie van deze meldkamer-oplossing. Vanuit die ervaring was de beslissing snel genomen om hem weer aan het team toe te voegen. Professionaliteit van de betrokken teamleden is in dit geval letterlijk van levensbelang.

Trots dat we kunnen helpen

We zijn als ShareValue trots en blij dat we deel mogen zijn van zo’n complex en maatschappelijk belangrijk project. Dat de alarmcentrale goed werkt en geen downtime heeft is van belang voor de openbare orde en veiligheid in ons land. Goed om aan bij te kunnen dragen.

Kunnen we met onze .NET-expertise ook jou helpen bij een interessant vraagstuk? Wellicht wel! Neem contact met ons op en wij kijken of we iemand hebben die precies in jouw puzzel past.

Deel deze pagina:

Lees ook deze klantcases

We willen je nog veel meer laten zien

We willen je nog veel meer laten zien

Cookies beheren