Nieuws

Wat kunnen wij het aankomende jaar van Sitecore verwachten?


12-10-2018

Tijdens het ontbijt bleek dat het overgrote deel van de zaal zich nog even had omgedraaid. De dag begon met een keynote van Mark Zablan, CFO van Sitecore. Hij leidde een panel met experts op het gebied van customer experience. Het onderwerp van het panel was “building brand trust”. Een van de uitkomsten is volgens hun dat de GDPR tot stand gekomen is door marketeers. De laatste jaren hebben zij een afbreuk gedaan op het vertrouwen van de consument. Goede marketing is transparant, toegankelijk en relevant voor de klant. Om het vertrouwen van de consument terug te winnen, moet het voor de consument duidelijk zijn wat zij ervoor terugkrijgen. Bijvoorbeeld als zij hun gegevens met een organisatie delen. 

Mark Cassidy verteld in zijn sessie waarom Sitecore development tegenwoordig zo ingewikkeld geworden is. Hierdoor is er een drempel ontstaan om met Sitecore te starten en de beheerbaarheid en upgrade paden worden lastiger. Mark is van mening dat Sitecore development veel handwerk blijft. Wanneer het saai wordt en je veel in herhaling treedt, dan ben je goed bezig. Je gezonde verstand gebruiken en niet zomaar de nieuwste tools gebruiken in plaats van de standaard Sitecore tools. 

Een van Sitecore’s nieuwe paradepaardjes is de Universal Tracker. Hiermee kunnen gegevens (events en goals) uit bijvoorbeeld Mobile apps worden gehaald. Daarbij wordt er ook een Xamarin SDK beschikbaar gesteld. 

Traditiegetrouw wordt er tijdens de laatste sessie van het event ingegaan op de vraag wat kunnen we de komende tijd verwachten van Sitecore. Sitecore heeft aangekondigd naar 2 product releases per jaar te gaan. Verder pakt StyleLabs het podium om te laten zien waar hun software toe instaat is middels een demo. StyleLabs wordt een onderdeel van een breder pakket van diensten die het beheer van content over de lange termijn voor zijn rekening zal nemen. Dit gaat onder de naam Sitecore Content Hub verder.

Een ander speerpunt van Sitecore in het komende jaar is het verbeteren van de User Experience voor de content editors en marketeers. Zowel het dashboard en de experience editor wordt momenteel vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd. De nieuwe toolbox is erop ingericht om je te helpen slimmer en efficiënter om te gaan met het bewerken van content en het samenstellen van marketingcampagnes.  

Zo dat was het dat dan, een stormvloed aan informatie hebben we tot ons genomen. Veel concullega’s gesproken en nieuwe contacten gelegd. En wat een energie en inspiratie heeft het event ons gebracht! Deze zullen we het komende jaar met onze collega’s, de community en uiteraard onze klanten delen!

 

  • 1 / 2
  • 2 / 2

Vond je dit een interessant bericht? Deel het!

Terug naar nieuwsoverzicht
© ShareValue 2018