De grote voordelen zijn:
Voor de oplossing is gebruikgemaakt van de volgende onderdelen van Dynamics 365:
Microsoft Dynamics is heel generiek en flexibel, zodat het over de hele wereld gebruikt kan worden in allerlei markten. Nadeel is wel dat sommige zaken die klanten wel verwachten, toch missen of afwijken. Voorbeelden die we in dit project tegen kwamen:
Deze zaken waren eenvoudig aan te passen, maar het waren kosten die de klant niet meteen had verwacht.
Tot slot is er geen koppeling met een postcode-tabel beschikbaar met adressen. De klant was dat wel gewend, maar vond het niet belangrijk genoeg om in te laten bouwen.
De grootste uitdaging die we tegen zijn gekomen heeft te maken met de beperkte aanpasbaarheid van order regels zoals detailregels van opportunity’s, quotes, orders en invoices.
Om de marge te kunnen tonen van een prijsopgave wilden we de inkoopprijs van de producten erop zetten, maar dat bleek niet mogelijk:
Uiteindelijk heb ik gekozen om een rapport te bouwen die alle gegevens ophaalt om de marge van een prijsopgave te tonen.
De klant is erg tevreden over de compleetheid en bruikbaarheid van Dynamics 365.
De meeste aanpassingen waren meer bedoeld om het gebruikersvriendelijker te maken, specifiek voor deze klant, dan om hiaten in de functionaliteit te vullen.